SLOT MACHINES – Profilarea jucatorului, atitudini si obiceiuri de joc
Abordarea metodologica a cercetarii – Cum am procedat?
1.Omnibus
1091 de respondenti (femei și barbati)
Structura esantionului pastreaza distibutia reprezentativa la nivel national a populatiei Romaniei pe grupe de varsta, sex, regiune si marimea localitatii, conform datelor INSSE. Marja de eroare este de plus minus 3%.
Perioada culegerii datelor: 24 Octombrie – 19 Noiembrie 2012
Rezultate Omnibus:
La nivel national, au jucat la slot machines, in ultimul an:
-6% dintre barbati
-1% dintre femei
-4% din populatia din mediul urban
-2% din populatia din mediul rural
-6% dintre cei intre 18-34 ani
-1% dintre cei de peste 35 de ani
Frecventa jocurilor de noroc practicate in ultimul an
20% dintre romani mentioneaza ca au pariat in ultimul an la Loto.
2.Exit-Interviews
855 femei si barbati cu varsta de 18 ani si peste care au jucat la slot machines in sala de jocuri din care au fost recrutati. Structura esantionului a fost realizata tinand cont de distributia national reprezentativa pe regiuni a populatiei Romaniei. In construirea esantionului s-a tinut cont si de distributia numarului de sloturi existente in locatiile autorizate precum si de distributia locatiilor autorizate vs. neautorizate.
Perioada culegerii datelor: 03-15 Noiembrie 2012
Exit Interviews – Profilul Jucatorului la Sloturi:
-92% barbati
-60% lucreaza full-time
-29 ani (varsta medie)
-65% necasatoriti
-3 numarul mediude persoane din gospodarie
-74% nu au niciun copil in gospodarie
-84% au internet in gospodarie
-2.178 Ron venitul mediu pe gospodarie (lunar)
-1.274 Ron venitul personal mediu (lunar)
75% dintre respondenti joaca de obicei in sala din care au fost recrutati pentru participarea la studiu.
3. Etapa Calitativa
7 Focus Grupuri cu femei si barbati : Bucuresti (4 FG), Cluj (3 FG)
Femei si barbati cu varsta cuprinsa intre 18-55 de ani, cu o frecventa de joc de cel putin 2-3 ori pe saptamana. Venituri si educatie de nivel mediu
Studiul a fost desfasurat in Octombrie 2012
Atitudini si perceptii fata de jocul de noroc in general
Socializare, castig
Bingo, pariuri sportive sunt puternic asociate socializarii, petrecerii timpului liber si mai putin riscului si adrenalinei specifice jocului de noroc cum ar fi ruleta si poker-ul.
Arenalina, socializare, castig
Jocul la slot machines este asociat mai curand zonei de socializare, petrecere a timpului liber.
Riscul perceput nu este atat de mare. Creste doar in cazul jocului la limita iresponsabilitatii.
Hazard, risc, adrenalina, castig
Ruleta si jocul de carti sunt cel mai puternic asociate conceptului clasic de joc de noroc, care presupune o zona accentuata de hazard si risc
Slot machines – asocieri spontane
-distractie
-socializare/prieteni
-pasiune
-castig
-relaxare
-„umple timpul”
Criterii de alegere a salilor de joc pentru slot machines
-apropierea de casa
-atmosfera placuta
-recomandarea prietenilor (word of mouth)
-obisnuinta
-ofera mai multe tipuri de joc
-premii tip jackpot
Frecventa de joc la slot machines
Frecventa de joc
Frecventa de joc difera in functie de:
SUMA DE BANI DISPONIBILA
INVITATIA PRIETENILOR
STARE (uneori se merge pe impuls, pe feelingul ca “azi simt ca voi castiga” )
OBISNUINTA (stabilesc o rutina de vizitare impreuna cu prietenii – fie in we-uri fie intr-o anumita zi a saptamanii)
Obiceiuri de frecventare a salilor de joc
In functie de scopul de joc:
RELAXARE, DISTRACTIE – merg de obicei insotiti de prieteni, rude (sot/sotie – in special in cazinouri unde atmosfera este mai potrivita familiei – linistita, relaxata, mai eleganta, mai rafinata)
CASTIG – merg de obicei singuri pentru a se putea concentra, sa nu fie distrasi de la joc.
Slot machines – motivatii de joc
- Fun, distractie, entertainment
- Socializare
- Relaxare
- Placerea jocului
- Castig
- Competitie
- Adrenalina
FEMEILE isi centreaza argumentatia de joc mai mult in aceasta zona de echilibru si siguranta. Mai putin tentate de risc.
TINERII (18-24 de ani) puncteaza zona de relaxare si entertainment. Jocul este mai mult argumentat de distractie, castigul aflandu-se in plan secund.
BARBATII sunt mai centrati pe zona de provocare, competitie.
Comportament de joc % N = 855 respondenti
55% dintre jucatori vin in sala de joc alaturi de prieteni, cunostinte, rude sau vin singuri dar isi petrec timpul alaturi de alti jucatori.
Printre cei care prefera sa vina insotiti in salile de joc vom intalni mai curand:
TINERI SUB 24 DE ANI
FEMEI
PERSOANE NECASATORITE
PERSOANE CARE NU AU COPII
JUCATORI LA SLOT MACHINES MAI RAR DE O DATA PE LUNA
Principalele concluzii